Een pakket dat vanuit Nederland naar Duitsland, Noorwegen of Oostenrijk wordt verzonden, doorloopt meerdere stappen voordat het bij de geadresseerde aankomt. In dit blog vertellen we u meer over de weg van een pakket naar één van deze landen.
In het kort
’s Middags wordt het pakket opgehaald bij de ophaallocatie. Vervolgens brengen we de zending naar de overslaglocatie in Nederland. In de vroege avond van diezelfde dag gaat het pakket naar een centrale locatie in Duitsland. Hier sorteren we de zending op basis van regio of bestemmingsland.
In de nacht gaat het pakket vanaf de centrale overslag in Duitsland naar de lokale bezorgpartner in Duitsland. Of brengen we het pakket naar het juiste bestemmingsland. De volgende dag gaat het pakket van de lokale bezorgpartner naar de gedresseerde. Zo zijn we in staat om uw pakket de volgende werkdag af te leveren in Duitsland, Noorwegen of Oostenrijk.
Onderstaand ziet u een visualisatie met een open rondje als de centrale overslag, de ander rode rondjes zijn lokale partners in Duitsland. De lijnen geven de verbindingen weer tussen de verschillende landen.

Track & Trace
In Nederland en in de bestemmingslanden worden de zendingen gescand. Zowel tijdens de overdrachtsmomenten als bij de levering. Indien gewenst sturen we de ontvanger een mail zodra de zending is opgehaald van de overslaglocatie. De Track en Trace code mailen we naar de ontvanger in het Nederlands, Duits en Engels. We kunnen ook een mail sturen als de ontvanger niet thuis is of als de zending bij de buren is afgeleverd. In die mail staan instructies wat de ontvanger nu moet doen om het pakket alsnog in ontvangst te nemen. Deze mail is ook weer in het Nederlands, Duits en Engels beschikbaar.
Bij niet thuis maakt de ontvanger een afspraak voor een nieuwe levering. In sommige gebieden wordt de zending de volgende dag opnieuw aangeboden. Afhankelijk van de lokale gewoontes. De 2e leverpoging zit bij de prijs bij inbegrepen.
Maten en gewichten
voor zendingen hanteren we het werkelijk gewicht of het volumegewicht, met toeslagen voor grotere zendingen. De klant geeft zelf de maten van het pakket op. Bij de centrale overslag worden alle zendingen gecontroleerd en waar nodig gecorrigeerd. Zo zorgen we ervoor dat iedereen het juiste tarief betaald en voorkomen we overbelading en bezorgproblemen door verkeerd aangemelde zendingen.
Zendingen die toch te groot blijken, worden in principe teruggestuurd. Voor eventuele schades en vertragingen aan deze zendingen zijn wij en het netwerk niet aansprakelijk, ook niet als deze in eerste instantie wel zijn meegenomen door de chauffeur.