Belangrijk aan een verpakking is dat deze de inhoud beschermt en ervoor zorgt dat de inhoud geen invloed heeft op de omgeving. Om u te helpen de juiste verpakking te kiezen hebben we een verpakkingsprotocol opgesteld. Let op: indien een zending niet goed verpakt is, is deze nooit verzekerd. Waardoor eventuele schade voor uw eigen risico is.

Nee. U bent zelf verantwoordelijk voor het correct verpakken van de zending. Heeft u behoefte aan structureel inpakken? Bijvoorbeeld in combinatie met orderpicken? Neem dan contact op met onze sales.

Jazeker. U kunt hier een account aanvragen. Indien u dat wilt kunt u natuurlijk ook contact opnemen met onze sales. Zij begeleiden u dan verder.

Nee. Onze webshop werkt online. U kunt er dus overal bij, zolang u een internetverbinding heeft. Zowel op uw desktop als op mobiel.

Aan de hand van uw opdracht weten we goed wat we voor u moeten doen. In sommige gevallen kunnen er echter nog kosten bijkomen. Denk dan bijvoorbeeld aan invoer- of douanekosten en wachttijden. Het communiceren van tarieven met deze voorbehouden kan verwarrend zijn.

Jazeker. Wij kunnen deze optie voor uw klanten activeren. Stuur dan een e-mail naar onze sales. En stem het ook even af met uw klant. Zodat hij niet “verrast” wordt?

Jazeker. We kunnen bij uw orders een optie activeren waarbij u van elke statuswijziging van uw zending per email op de hoogte gehouden wordt. Is dit iets voor u? Stuur dan een e-mail naar onze sales, zij regelen het met plezier voor u in.

Eenmaal per jaar worden de prijzen geïndexeerd volgens de NEA-norm. Hiermee worden fluctuaties van bijvoorbeeld loonkosten en congestie opgevangen. De brandstof is echter door het jaar heen een moeilijk grijpbare component. Om die reden wordt deze vaker geïndexeerd en vind u deze apart bij uw opdracht terug op de factuur. Als we dit niet zouden doen, moeten we een behoorlijke risico-opslag voor de brandstof-flucuaties hanteren. Nu heeft u een eerlijker prijs.

Volumegewicht wordt gebruikt om goederen met een grote maatvoering in relatie tot hun gewicht eerlijk te kunnen beprijzen. De formule om het volumegewicht te berekenen is (in centimeters) voor luchtvracht: (lengte+breedte+hoogte) / 4000, voor wegvervoer wordt de formule (lengte+breedte+hoogte) / 6000 aangehouden. In alle gevallen is de hoogste uitkomst (volumegewicht of werkelijk gewicht) het betalend gewicht. Volumegewicht berekening vindt voornamelijk plaats bij internationale economy- en expresszendingen.

Gordelomvang wordt gebruikt om goederen met een grote maatvoering in relatie tot hun gewicht eerlijk te kunnen beprijzen. De formule om de gordelomvang te berekenen is (in centimeters): 2x de langste zijde + 1x de andere zijde + 1x laatste zijde. De gordelomvang hanteren wij voor economyzendingen met bestemming binnen Nederland.

Wij proberen verstandig om te gaan met het milieu. Eén van de dingen die we doen is facturen uitsluitend electronisch versturen. Hiermee kunnen we ook voldoen aan de behoefte van veel klanten om de factuur direct in het eigen systeem te ontvangen.

Bij het electronisch bestellen heeft u per order de mogelijkheid een ordernummer mee te geven. Dit komt automatisch op de factuur. Werkt u met een jaarnummer? Stuur dan een e-mail met uw verzoek naar onze sales.

Om uw factuuradres te wijzigen stuurt u een e-mail naar onze sales. Zij zorgen voor de afhandeling.

Helaas hebben we daar nog niet de voorzieningen voor.

Jammer dat u een minder prettige ervaring met ons heeft. We zijn blij dat u het ons wilt melden, zodat we er iets aan kunnen doen. Vult u het klachtenformulier zo goed mogelijk in en wij werken aan een oplossing.

In principe wordt een klacht binnen 3 werkdagen afgehandeld. Soms hebben we wat meer tijd nodig, bijvoorbeeld als we informatie bij derden moeten opvragen.

U stuurt een e-mail met daarin de belangrijkste informatie (schadeformulier, bewijs van de schade, bewijs van het schadebedrag) naar directie@jbm.nl. Zij nemen dan contact met u op voor eventuele nadere informatie en zorgen voor de afhandeling.

Als uw zending beschadigd is aangekomen en u wilt dat bij ons claimen, download dan het schadeformulier en mail het ingevuld naar schade@jbm.nl. Let op dat u de schade eerst bij uw verzekeraar claimt en dat gevolgschade nooit gedekt is.

Staat uw vraag er niet bij? Neem dan contact met ons op. Dat kan telefonisch en per e-mail.